• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

تلاش برای ثبت جهانی روستای گلستانک به عنوان روستای تولیدکننده صنایع دستی

  • کد خبر : 700
  • ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۶
تلاش برای ثبت جهانی روستای گلستانک به عنوان روستای تولیدکننده صنایع دستی
سرپرست اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز از تلاش و‌ پیگیری مستمر برای ثبت جهانی روستای گلستانک بعنوان روستای تولیدکننده صنایع دستی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای کرج؛قدوسی، سرپرست اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری البرز، در جلسه بررسی مسایل و مشکلات صنایع دستی و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت تسهیل در امور تولیدکنندگان و‌ رونق کسب و‌ کار در رشته صنایع دستی، گفت: با توجه به بازدیدهای میدانی و مستمر همکاران دفتر روستایی و شوراهای استانداری از روستاهای استان و احصاء مسائل و مشکلات روستاها در حوزه گردشگری و صنایع دستی در خصوص رفع مشکلات فعالین صنایع دستی و تکریم آنها اقداماتی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی در ادامه سخنان خود به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی و گردشگری برای روستای گلستانک از جمله ثبت جهانی روستا به عنوان روستای صنایع دستی پرداخت و گفت: در کنار این مهم نامگذاری خیابان هایی به نام فعالین و پیشکسوتان حوزه صنایع دستی در دست اقدام است‌.

قدوسی اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با بهره گیری از ظرفیت حاکمیتی استانداری، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌های استان، موضوع صنایع دستی در سال ۱۴۰۲ متحول و تقویت شود.

گفتنی است در این جلسه نماینده اداره کل فنی و حرفه ای در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته برای انجام تحولات آموزشی متقاضیان آموزش صنایع دستی توضیحاتی ارائه و آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره ها و بازارچه های مختلف اعلام کرد.

بخش دیگری از این جلسه به سخنان نماینده اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خصوص مشکلات موجود در حوزه صنایع دستی و گردشگری و عدم اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ اختصاص داشت. وی نیز همکاری بیشتر استانداری برای تحقق این مهم را راهگشا دانست.

 در این جلسه نمایندگان فرمانداری های کرج و ساوجبلاغ آمادگی خود را برای همکاری با اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در چارچوب یک برنامه منظم و زمانبندی شده اعلام کردند.

انتهای خبر/ج

لینک کوتاه : https://avayekaraj.ir/?p=700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.