• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
5

حمایت از فلسطین مسئله اسلامی-انسانی است

  • کد خبر : 764
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
حمایت از فلسطین مسئله اسلامی-انسانی است
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله فلسطین مرزهای جغرافیایی و یا عرب و عجم بودن مهم نیست، در این موضوع مسئله اسلامی انسانی مطرح است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای کرج؛ حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلام، در سخنرانی پیش از خطبه‌های استان البرز با اشاره به اینکه امروز یکی از مهمترین روزهای انقلاب اسلامی ایران است که از سوی رهبر کبیر «ره» انقلاب تحت عنوان روز قدس نامگذاری شد، گفت: مردم متدین و روزه دار مسلمان هر ساله در روز قدس به خیابان می آیند تا بگویند حامی مردم مسلمان و مظلوم فلسطین هستند.

وی با اشاره به اینکه سرزمین‌های اشغالی جریان‌ها و تاریخ پرمحتوایی را پشت سر گذاشته که بیان آن نیازمند چندین ساعت وقت است، یادآور شد: باید بدانیم که به مردم فلسطین ظلم بزرگی صورت گرفته و نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم. مبنای انسانی و اسلامی می‌گوید اگر گروهی زیر سلطه عده ای ظالم باشند نیاز به حمایت دارند.

به گفته این مقام مسؤول روز جهانی قدس روز ملت‌هاست تا مردم به صحنه بیایند و صف بندی حق مقابل باطل را نمایان کند، این روز صف انسان‌ها را مشخص می‌کند. روزی برای حمایت از افرادی که حق خود را با خون خود می‌گیرند.

تقوی با اشاره به اینکه قدس روز همبستگی و اتحاد ملت‌ها و آزادی‌خواهان دنیا تلقی می‌شود، تصریح کرد: این روز پیوند انقلاب اسلامی با نهضت مردم مظلوم فلسطین است ما سعی داریم به آنها امید دهیم که مسلمانان همواره برای کمک به شما در میدان هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس، در پاسخ به سوالی که برخی می پرسند مبنی بر اینکه چرا جمهوری اسلامی به دنبال جنگ است؟ گفت: اسلام از جنگ دوری می‌کند ما نیز طبق فرامین اسلام حرکت خواهیم کرد، دین ما دین صلح است. پیشنهادی که ما برای سرزمین‌های اشغالی داریم و سال‌ها است که آن را مطرح می‌کنیم، برگزاری انتخابات آزاد است، تا با توجه به درخواست اغلب مردم، شرایط آن منطقه مشخص شود که سرزمین اشغالی برای مسلمانان باشد، یهودیان و یا مسیحیان؟

تقوی اضافه کرد: رژیم صهیونیستی زندگی، مزرعه، خانه، باغ زیتون و همه چیز مردم فلسطین را با قلدری از آن‌ها گرفتند، خالا از صلح دم می‌زنند! اگر شرایط به قبل بازگردد، شاید صلح معنی پیدا کند اما در شرایط فعلی این ذلت و تصمیم شدن در برابر ظلم است.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند که چرا باید اسرائیل از بین برود و این امر ممکن نیست، تصریح کرد: با بررسی تاریخ معاصر کشور مختلف درمیابیم کشور ابرقدرتی همچون شوروی که دولت او به دست مردم نبود، پس از سال‌ها سرانجام از بین رفته و حالا یک اسم هم از او باقی نمانده است. در مورد افراد هم همین اتفاق می‌افتد چرا که آنها قدرت را با زور اسلحه آورده اند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه مسئله فلسطین به کل مسلمانان جهان مربوطه است، یادآور شد: بیت المقدس قبله مسلمانان است و محل عروج پیغمبر«ص» است؛ هفت سال مسلمانان مالیات کشور خود را برای این بنا صرف کردند، این سرزمین تنها متعلق به فلسطین نیست باید مرز جغرافیایی را در این موضوع کنار بزنیم و فریاد اسلام خواهی سر دهیم، ما معتقد بر این هستیم فارغ از غرب، شرق، عرب و عجم از مظلومین جهان حمایت کنیم.

وی گفت: این شرایط در جنگ افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان همچون لبنان و سوریه نیز اتفاق افتاده است و ما دست از حمایت مظلومین برنخواهیم داشت.

تقوی یادآور شد: حزب الله تربیت شد مکتب امام انقلاب است، سرانجام این نگرش بود که باعث شد دست آمریکا از منطقه کوتاه شود و همین علت عصبانیت آنها از ما است که امری عادی می‌باشد؛ انقلاب اسلامی بود که در خصوص روز قدس نیز شور و شعفی میان امت‌های مسلمان ایجاد کرده است که امیدواریم دولت‌های کشورهای اسلامی با جدیت و قاطعیت پایه کار بیاید.

وی در پایان با اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور به فعالیت‌های رسانه‌ای دشمن و تاثیر اذهان جامعه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه تیر دشمن این بار نیز به سنگ خورد، امیدواریم افرادی که دنباله رو این فضای مسموم رسانه‌ای به بی حجابی تن دادند تا به شرایط دهن کج کنند آگاه شوند؛ از ماموران امنیتی نیز خواستاریم تا جریان‌سازان این فعالیت‌ها شناسایی و به مردم معرفی شود.

انتهای خبر/ج

لینک کوتاه : https://avayekaraj.ir/?p=764

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.