• امروز : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024
6

تعهد البرز برای ایجاد ۴۹ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲

  • کد خبر : 776
  • ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
تعهد البرز برای ایجاد ۴۹ هزار فرصت شغلی در سال ۱۴۰۲
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: استان البرز مکلف شده است تا در سال ۱۴۰۲، ۴۹ هزار شغل جدید ایجاد کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آوای کرج؛عبدالله دارایی، مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کارگروه اشتغال استان البرز که با حضور سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن استانداری البرز برگزار شد، ضمن تسلیت ایام و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: طبق بیانات مقام معظم رهبری در گام ابتدایی توسعه و پیشرفت کشور باید مسئله کار را بررسی و مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به جمعیت استان به تفیکیک شهرستان‌ها، افزود: ۹۱۱ هزار نفر از میان ۲ میلیون ۳۰۰ جمعیت فعال استان البرز دارای کار هستند، همچنین ۸۸ هزار البرزی نیز بیکار هستند.

مدیرکل تعاون استان البرز با اشاره به اینکه نرخ بیکاری در استان البرز طبق آخرین آمار ۹.۲ بوده است، یادآور شد: در این میان نرخ مشارکت ۱۴۰۱ در استان البرز ۳۹.۹ ارزیابی شد.

این مقام مسؤول در بخش دیگری از صدور ۶ هزار و ۷۶۴ مجوز در استان خبر داد و افزود: این مجوز‌ها منجر به ایجاد ۲ هزار و ۱۹۴ نفر شغل شده است.

دارایی در ادامه از رشد صد در صدی صدور مجوز خبر داد و اضافه کرد: طی سال گذشته ۷۹ میلیارد تومان تسهیلات در استان البرز پرداخت شده است. همچنین با پرداخت تسهیلات ویژه اشتغال روستایی و تبصره ۱۸ موفق به ایجاد ۵ هزارو ۶۰۰ شغل شده ایم.

مدیرکل اداره کار استان البرز با بیان اینکه مقرر شده بود ۴۳ هزار شغل در سال ۱۴۰۱ توسط استان البرز ایجاد شود، ادامه داد: با همکاری و حمایتی که همه دستگاه‌های اجرایی داشتند، موفق به ایجاد ۵۶ هزار شغل شدیم که این آمار ۱۳۰ درصد بیشتر از تعهد ایجاد شده بود.

دارایی به صحت سنجی ۹۰ درصدی اقدامات این اداره کل اشاره کرد و یادآور شد: مقرر شد در سال جدید ۴۹ هزار شغل جدید در استان البرز ایجاد شود که امید داریم همچون سال گذشته در این زمینه فعالیت خود را پیش ببریم.

وی در پایان به شرح نحوه هدایت نیروی کار به مراکز صنعتی پرداخت و گفت: با استقرار مراکز کاریابی در شهرک‌های صنعتی موفق شدیم جذب نیروی کار سرعت بیشتری بگیرد.

انتهای خبر/ج

 

لینک کوتاه : https://avayekaraj.ir/?p=776

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.