– اخبار استانها – محمد اسدیان عضو شورای اسلامی شهر کرج و رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای شهر کرج در گفتوگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیآوای کرج، ضمن قدردانی از زحمات ادوار گذشته شورا و شهردار سابق؛ اقدامات شورای ششم را در پروژه مترو تاثیرگذار و برابر با ۱۶ سال گذشته دانست و گفت: اقداماتی که در شورای ششم در خصوص این پروژه انجام شده با کارهایی که در طول ۱۶ سال قبل انجام شده برابری میکند.عضو شورای اسلامی شهر کرج این اتفاق را نشاندهنده اهمیت مترو برای اعضای شورای اسلامی شهر کرج و فهم آنها از این حوزه دانست و بیان کرد: ما در بدو ورود به شورا، یک کارگروه راهبری را برای قطار شهری کرج تشکیل دادیم و اعلام کردیم که هیچکس صحبتی در مورد مترو نداشته باشد، جز این کارگروه زیرا یک نفر میگفت پروژه را تعطیل کنیم، دیگری میگفت آکواریوم بسازیم، فرد دیگر میگفت تونل بزنیم، شخصی میگفت زیر زمین چه کسی شما را میبیند؟ و …اسدیان با اشاره به اینکه این کارگروه برای پروژه آزادراه شهید سلیمانی نیز تشکیل شد، مطرح کرد: کارگروه راهبری قطار شهری کرج کلامی را از خود به بیرون ارسال کرد و این موجب شد که ما در حوزه مترو یک سیاست واحد به خرج دهیم که امروز موجب رقم خوردن این اتفاقات مثبت شده است. ایستگاههای متروی کرج از A (بلوار خوارزمی) آغاز و به Q (شهید سلطانی) ختم میشود.رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورا با بیان اینکه طبق قانون میتوانیم از بودجه شهری فقط برای داخل شهر کرج استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: جلساتی در حال برگزاری بوده که هدف آنها، ادامه مسیر ایستگاهها تا ملارد است. مصوبه اولیه این پروژه نیز همین بوده و در حال حاضر این بخش از پروژه در حال اجراست. اگر از نظر جغرافیایی هم حرکت کنیم، مسیر به موازات خیابان شهید بهشتی در حصارک آغاز میشود و تا چهارراه طالقانی ادامه دارد.وی با اشاره به اینکه پس از آن، به چهارراه کارخانه قند، مصباح، میدان امام حسین (ع) و در نهایت به پل فردیس خواهیم رسید، گفت: از زحمات همه در دورههای قبلی و کنونی تشکر میکنیم، اما وقتی وارد مباحث فنی میشویم، در موارد کوتاه نمیآییم. در انجام یک پژوهش نیز هیچگاه به سمت جانبگرایی، فرضیههای ناقص یا تغییر تصمیمات نمیرویم، به اصول علمی پایبندیم و اتفاقات رقم خورده نشان از تغییرات مثبت و اثرگذار است.ضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: قبلاً دریچههای ورود و خروج ایستگاه رجاییشهر برای مسافرگیری آماده نبود. آمادهسازی ایستگاههای G و I نیز برای سکوی ورودی و خروجی مسافران در دستورکار است. مترو هزینهبر است و اعضای شورا تاکنون پای هزینههای آن ایستادهاند و کمک کردهاند و ادامه مسیر نیز با همکاری آنها پیش خواهد رفت.اسدیان اذعان کرد: چیزی که از دولت انتظار داریم، تأمین رامهای قطار و تجهیزات مربوط به آن است که یک موضوع ملی به شمار میرود و از دست مسئولین استانی و شهری کاری ساخته نیست. اکنون در وزارت کشور همه کرج را شهر مترودار میدانند. در لایحه جدیدی که شورای عالی اقتصاد در تاریخ ۱۰ دی امسال در خصوص شهرهایی که مترو دارند ابلاغ و به تأمین منابع آنها از طریق وزارت نفت اشاره کرده نام کرج نیز ثبت شده است.وی تصریح کرد: برخی صحبتهای حاشیهای وجود دارد که میگویند مترو ایمن نیست اما من این صحبتها را قبول نمیکنم زیرا ما ۱۵ زیرسیستم داریم که پنج زیرسیستم زیرمجموعه هستند و این بخشها از جمله قسمتهای حساس و حیاتی مترو به شمار میروند. عقل حکم میکند که هر ایستگاهی را که راهاندازی میکنید، ابتدا باید حداقلهای ایمنی را برای آن فراهم کنید و سپس به پیشرفت ادامه دهید. ما هم همین کار را کردهایم.رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در گذشته در برخی مجالس، متروی کرج را مسخره میکردند و میگفتند این پروژه به ثمر نخواهد رسید و به ما میخندیدند اما امروز، با حرکت قطار و آغاز مسافرگیری، این پروژه به واقعیت پیوسته و باعث مباهات و افتخار است. قطار شهری یکی از ابرپروژههای شهر ماست که امیدواریم با همت مسئولین و رسانهها و مشورتها و تلاش پیمانکار به سرعت تکمیل شود.انتهای خبر/
برخی متروی کرج را مسخره میکردند؛ میگفتند به ثمر نمیرسد
رئیس مرکز پژوهشها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: در گذشته در برخی مجالس، متروی کرج را مسخره میکردند و میگفتند این پروژه به ثمر نخواهد رسید و به ما میخندیدند اما امروز، با حرکت قطار و آغاز مسافرگیری، این پروژه به واقعیت پیوست.
منبع : www.tasnimnews.com
حتما بخوانید : رایزنی برقراری پرواز از فرودگاه پیام به مشهد، اهواز و کیش
لینک کوتاه : https://avayekaraj.ir/?p=13211
- ارسال توسط : سردبیر 24
- 1 بازدید
- بدون دیدگاه